Novi terminal Škrljevo: Največji projekt v novejši zgodovini Luke Rijeka

Ena od največjih ovir za hitrejši razvoj pristanišča na Reki je pomanjkanje prostora. V središču mesta so omejene možnost, zato razširitev projekta in posodobitev pristaniškega terminala na Škrljevu predstavlja izjemno pomembno strateško naložbo, s katero bi vzpostavili stvarne možnosti za povečanje prometa v Luki Rijeka. To bi bil največji investicijski projekt Luke Rijeka, d.d., v novejši zgodovini podjetja, kar bi povečalo skupne zmogljivosti uporabe in shranjevanja različnih vrst tovora, piše Novi list . Predpostavka, da se Škrljevo lahko realizira, je bila uspešno izvedena dokapitalizacije “Luke Rijeka”, in zagotovili 300 milijonov kun svežega kapitala, ki bo glavni vir financiranja za projekt Škrljevo.

Poleg tega so v dokapitalizaciji “Luke Rijeka”, kot velik delež premoženja pridobili nove vlagatelje kot je poljsko podjetje OT Logistics, veliki evropski logist, ki zagotavlja storitve na kopnem in morskem prometu, poleg tega je tudi operater v dveh poljskih pristaniščih. S tem je “Luka Rijeka” dobila novega delničarja z 20,83 odstotnim deležem se uvršča na drugo mesto po številu delnic, tujih strateških partnerjev in odpira nove možnosti pristanišču Rijeka na novih trgih.

Izvedba začetek leta

Dejstvo je tudi, da se je pri dokapitalizaciji “Luke” zahtevalo več delnic, ker so vlagatelji v štirih krogih vpisali skoraj 9,9 milijona delnic, veliko več, kot je bil najvišji možni vpis 7,5 milijona novih delnic, ki so bile na voljo v dokapitalizaciji. Zaradi uspešne dokapitalizacije se je zavarovalo financiranje naložb v Luko Rijeka, d.d., v vrednosti 350 milijonov kun za širitev in posodobitev ozadja terminala Škrljevo, ki se bo izvajalo v začetku prihodnjega leta. Natečaj za izbor podjetja, ki bo gradil terminal je načrtovan do konca tega leta. Izbrani ponudnik bo prihodnje leto začel z gradnjo.

Projekt je razdeljen v več faz, v roku 12 mesecih po začetku gradnje bi moral biti del novih zmogljivosti že na voljo, rok za izvedbo projekta je 18 mesecev. Zanimivo je, da je Škrljevo vključeno v vizijo in strategijo za razvoj pristanišča na Reki že pred štiridesetih let. Gradnja obstoječega kompleksa skladišč se je začela v poznih sedemdesetih in končala v sredini osemdesetih let, trajala je skoraj sedem let. Območje Škrljevo je nekoliko večje kot 400.000 kvadratnih metrov, ima odprte skladiščne prostore, ki zasedajo površino 130.000 kvadratnih metrov in zaprt skladiščni prostor za 28,160 kvadratnih metrov, medtem ko je 247.340 kvadratnih metrov prosto nerazvito območje in še ni operativne pristaniške dejavnosti. Po projektni dokumentaciji se za investicije Škrljevo zagotavlja 147,927 kvadratnih metrov novih skladiščnih zmogljivosti, od novih zaprtih skladišč, kontejnerskega dvorišča z novo plato odprtih skladišč.
Obnova in izgradnja nove dvorane

Rekonstrukcija in izgradnja novih hal

Investicija vključuje tudi rekonstrukcijo obstoječih skladiščnih zmogljivosti, sanacijo obstoječega dovoza, rekonstrukcijo obstoječe in gradnjo nove infrastrukture, gradnja dvorane za servis strojev, dvorano za embalažo, popravilo in pranje kontejnerjev, urejanje parkirišča za tovornjake, in investicije v nove stroje. To so skoraj vsi objekti, ki so potrebni za dokončno oblikovanje učinkovitih in celovitih storitev v kontejnerskem prometu za polnjenje, praznjenje in skladiščenje praznih kontejnerjev, priključki za frigo kontejnerje in s tem povezane storitve, kot so popravila in pranje kontejnerjev,

Gre za vsebino manipulacije in shranjevanja različnih konvencionalnih tovorov, kot tudi končne, predelave in pakiranje izdelkov. Ko govorimo o kontejnerjih, se bo po izvajanju največja letna zmogljivost Škrljeva povečala na 125.000 TEU. Poleg tega je v kasnejši fazi projekta predvidena izgradnja dveh nadstropjih hladilnice, skupne površine okoli 36.000 kvadratnih metrov, kar pomeni, da bo Škrljevo ponujal absolutno vse vrste storitev, ki jih zagotavlja urejen in v celoti opremljen terminal z modernim pristaniščem.

Vsi ti objekti bodo še bolj konkurenčni zaradi odličnega prometa in položaja terminala Škrljevo, ki se nahaja v industrijski coni Kukuljanovo, in ima status proste cone. Nahaja se na razdalji samo 7,5 km od Reke in pristaniškega kontejnerskega terminala Brajdica z neposrednim cestnim povezavam preko obvoznice Rijeka in ceste D-404. Oddaljenost od samo treh kilometrov od Bakra je tudi idealno, ne samo za obstoječi terminal za razsuti tovor v Bakru, ampak tudi za razvojni načrt terminala za generalne tovore v nekdanji tovarni koksa v Bakru. Dober položaj prometa temelji na neposredni povezavi železniškega tira z železniško progo Rijeka-Zagreb in Rijeka-Šapjane. Terminal bo preko državne ceste D-40 neposredno povezan z avtocesto Rijeka-Zagreb. To pomeni, da je Škrljevo z cesto in železnico povezan z TEN-T (nekdanji koridorju Vb) in se praktično nahaja na začetni točki reškega prometnega vozlišča.

Vir : pomorac.net

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s