Dubrovnik dobiva novo trajektno pristanišče na Batahovini

Izvajanje projekta premestitev trajektne luke iz Gruža, ki so ga imenovali “Batahovina 2”, bo pristanišču Gruž, pomagal zmanjšati onesnaževanje in ga dolgoročno prometno razbremeniti. Projekt je vreden 18-19 milijonov evrov ali 137 milijona kun in bo končan do leta 2020, z gradnjo trajektnega terminala bodo naložbe narasle še za 6 milijonov evrov. Cilj je zagotoviti turistični in gospodarski razvoj Dubrovnika in otoka ter zagotoviti prostor za dodatne dogodke na Batahovini in terminala za potniške ladje v Gružu. Premistitev trajektnega prometa bo izboljšal organizacijo prostora in povečal varnost potnikov in prometa, ter bo izpolnil posebne cilje meji EU nadzora: ločevanje schengena in neschengena in trajektnih in ladijskih potnikov na križarjenju. Vse to so dejali na predstavitvi študije izvedljivosti in analize stroškov in koristi projekta “Batahovina 2″, katero so se v hotelu Park” udeležili direktor luške uprave Dubrovnik kapetan Antun Asić in avtorji študije, Frantz Boch Knudsen in Bjarne Mathiasen iz danskega podjetja “Ramboll” in Mario Zvono iz Dubrovniškega “Tramesa”.

Priprava projekta in dokumentacija bo končana do konca leta, pričakuje se, da bo luška uprava sofinancirala iz evropskih sredstev, do začetka leta 2017. “Batahovina 2” se bo združila nekaterim drugim nacionalnim projektom, da bi bilo lažje črpati 50 milijonov evrov iz sredstev EU. Ob tej priložnosti so dejali, da bo “Batahovina 2” nadaljevala z deli za gradnjo 176 milijonov kun dragocene operativne obale pristanišča Gruž, ki je bila zaključena s posojilom Evropske banke za obnovo in razvoj.

V projektu “Batahovina 1” so v letu 2011 zgradili 220 metrov operativne obale pod mostom. Dr. Franjo Tuđman in v nadaljevanju projekta razširili operativne obale do letovišča Stay i Kaboga.

Udeleženci predstavitve so izvedeli, da bo število potnikov na domačih progah padalo do leta 2018, od takrat se pričakuje rast in načrt italijanskega podjetja SNAV, da uvede novo trajektno linijo iz Italije v Dubrovnik. Linijo bo v prvem letu, pripeljala 68.000 novih potnikov in povečati prihodke v turizmu za 178 milijonov kun. Zanimivo je, da študija ne vključuje pristanišča za hidroplane in ne ponuja končne rešitve, ampak več možnosti, kako bo v prihodnosti izgledala Batahovina: Z dvema ali tremi trajektnimi rampami.

Vir: pomorac.net

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s