INTERVJU z vodji terminalov Luke Koper

Pogovarjali smo se z vodji sledečih terminalov. RO – RO terminal, kontejnerski terminal, potniški terminal v Luki Koper. Ekipa, ki se ukvarja z marketingom v Luki Koper nam je tudi odgovorila na naša vprašanja. Intervjuje v celoti objavljamo.

KONTEJNERSKI TERMINAL

  1. V letu 2015 ste pretovorili že 700.000 kontejnerjev. Kakšni so cilji do konca leta 2015 in v letu 2016

Številko 700.000 TEU smo dosegli konec novembra, do konca leta bomo blizu 800.000 TEU, v naslednjem letu pa pričakujemo rast.

  1. Katere vrste dvigal uporabljate na terminalu in koliko merijo operativne in skladiščne površine in obala kontejnerskega terminala.

Na terminalu uporabljamo : 4 mostna panamax dvigala, 4 mostna Post-panamax dvigala, 16 transtejnerjev (skladiščni prostor), 2 transtejnerja (železnica), 11 manipulatorjev in 7 viličarjev za prazne kontejnerje. Obala kontejnerskega terminala meri 596 metrov s 4 privezi. Skupna površina terminala meri 270.000 m2, skladiščna površina pa 180.000 m2.

  1. Koliko ladjarjev prihaja v Luko Koper

V luko prihajajo ladjarji iz zavezništev 2M, Ocean Three in CKYHE ter feeder ladjarji. Iz Ocean Three so CMA CGM, USAC in CSCL, iz 2M so Maersk Line in MSC in iz CKYHE pa Evergreen in Hanjin.

  1. Pred kratkim ste odprli nov kontejnerski servis za Egipt in Izrael ? Kako ste trenutno zadovoljni s servisom in kaj to pomeni za Luko Koper in špediterje.

Brez ladijskih linij ni tovora – trudili se bomo za nove in nove linije, predvsem s krajšimi prevoznimi časi.

  1. Letos ste poglobili prvi del bazena na 15 metrov globine. Kaj to pomeni za Luko Koper

Za luko to pomeni ogromno. Tako bo sedaj omogočen prihod ladij z največjim ugrezom do 14,5 metra.

  1. Kakšni so načrti za kontejnerski terminal v prihodnjih letih

Za prihodnja leta smo za kontejnerski terminal naročili dve zmogljivejši obalni dvigali tipa (STS) in sicer super post – panamax dvigala z dosegom 24 vrst kontejnerjev v širino. Dvigala bosta začela obratovati predvidoma v juniju 2017. Leta 2018 bomo obala terminala podaljšali še za dodatnih 100 metrov, takrat bomo naročili še dve obalni dvigali tipa post – panamax. To bo pomenilo, da bomo lahko izvajali delo tudi na največjih kontejnerskih ladjah, kapacitete do 20.000 TEU. Poleg dvigal smo naročili še dva RMG dvigala (mostna dvigala na tirnicah) za nakladanje in razkladanje kontejnerjev na železniške vagone. Na skladiščnih površinah bomo konec leta 2016 začeli uporabljati tudi sedem novih E – RTG dvigal (mostna dvigala na pnevmatikah). Te investicije so del širšega projekta, ki predvideva podaljšanje prvega pomola in izgradnjo dodatnih kapacitet na kontejnerskem terminalu. Tako bomo lahko do leta 2020 povečali letno kapaciteto pretovora kontejnerjev na 1,3 milijona TEU.


 

RO – RO TERMINAL

 

  1. Koliko ste pretovorili avtomobilov v uvozu in izvozu v letu 2015 ?

V letu 2015 smo pretovorili  600.000 avtomobilov, kar je trenutni rekord za avtomobilski terminal. Za primerjavo smo leta 2014 pretovorili  518.900 avtomobilov.

  1. Dobili ste posel z mercedesom, koliko njihovih avtomobilov bo pretovorjeno v Kopru ? Ali so med njimi tudi avtomobili Smart, ki jih proizvajajo v Novem mestu.

Gre za okoli 100.000 enot na leto. Da, med njimi so tudi Smarti iz Novega mesta.  Iz Kopra so z ladjo odpotovali na Daljni vzhod.

  1. Katere znamke avtomobilov gredo skozi Luko Koper in kam jih izvažate ?

Okrog 30 evropskih in daljnovzhodnih znamk. Izvozniki nismo mi, potujejo pa preko Kopra v Evropo, Sredozemske države in Daljni vzhod.

  1. Ali poleg novih avtomobilov iz ali v Luko Koper potujejo tudi novi tovornjaki, avtobusi in rabljena vozila.

Da. K temu lahko dodamo še delovne stroje in specialna vozila.

  1. Katere RO – RO ladje prihajajo po avtomobile v Luko Koper in kolikokrat

To so ladje, ladjarjev Neptune Lines (tedensko), Grimaldi Line (tedensko), MCCL (2 -3 mesečno), Höegh Autoliners (2 – 3 mesečno), EUKOR (1 – 2 mesečno), Wallenius – Wilhelmsen (2 – 3 letno oziroma glede na tovor) in NYK Line (glede na povpraševanje tovora). Ter še nekaj manjših ladjarjev, kot so NYKCOS, Med Cross Line, Swiss Shipping Line.

  1. Ko pride RO – RO ladja v Koper, kako točno veste koliko avtomobilov je treba naložiti / razložiti ?

Dobimo naročilo za delo, kjer je vse zapisano.

  1. RO – RO terminal v Kopru je najpomembnejši terminal v Sredozemlju takoj za Barcelono ? Ali ste kdaj razmišljali da bi bili prvi ? Kaj bi morali storiti za takšen podvig ?

Razlika med Barcelono in Koprom je bila v letu 2014 le 131.968 avtomobilov. Za prvo mesto: biti odlični še vnaprej in sproti graditi potrebno infrastrukturo.

  1. Ali lahko poveste na kratko, kaj vse je potrebno za naklad / razklad avtomobilov iz RO – RO ladje.

Privezno mesto za ladjo, ob privezu ladje, pa morajo vse državne inštitucije izpeljati svoje postopke (uprava RS za pomorstvo, Carina, Pomorska policija).  Pred razkladanjem moramo določi pozicijo skladiščenja, organizirati ekipo ljudi  (dispontente, kontorlorje, šoferje). Sledi razkladanje z obveznim pregledom (zaradi prenosa odgovornosti) ob izhodu z ladje.

  1. Kakšne so investicije oziroma načrti v prihodnosti RO – RO terminala

Načrtovane investicije:  novo privezno mesto za car-carrier ladje ob robu tretjega bazena, ureditev skladiščnih površin in  voznih poti, izgradnjo dodatne skupine železniških tirov, cestno navezavo na novi vhod in kamionski terminal in ureditev zalednih kaset za skladiščenje v zaledju ter na čelu drugega pomola. Skupna vrednost naložb, ki bodo potekale fazno, znaša 25,2 milijona evrov.


 

 

POTNIŠKI TERMINAL

 

  1. Kako ste zadovoljni z letošnjo sezono potniških ladij ? 

Smo zelo zadovoljni z sezono 2015, saj je trajala vse do 5. novembra. 2015, ki jo je zaključila Riviera. Prispelo je 49 ladij, kar je približno toliko kot lani, pripeljale pa so skupaj 60.000 potnikov. V sezoni 2015 je bilo kar 8 novih ladij, ki so Koper obiskale prvič. Največ jih je prispelo v juliju in avgustu (15 ladij), ki so v Koper pripeljale 18.000 potnikov. Veliko več je daljših postankov in večja je prisotnost ladjarjev višjega cenovnega razreda. Če dodamo še 9 ladij meseca septembra znaša skupno število julij – avgust – september (24 ladij), skupno število pa 28.000 potnikov. Opazili smo tudi večjo prisotnost turističnih agentov. Do sedaj smo večinoma imeli le Atlas Express in Kompas, sedaj pa so se k projektu pridružile tudi Centralog Turizem, Top Line, Istranka.

  1. Na pristaniškem dnevu 2015 ste omogočili izbranim obiskovalcem ogled dveh potniških ladij ? Kateri ladji sta bili in kako ste bili zadovoljni z obiskom.

Na 9 pristaniškem dnevu po vrsti smo omogočili izbranim obiskovalcem ogled potniški ladji Celebrity Constellation in Thomson Celebration.

  1. Kaj se obeta v sezoni 2016 ? Kdaj se bo začela in kdaj končala ? Morda kakšna nova križarka

V sezoni 2016 bomo povečali število ladij, pričakujemo jih 65, kar bo pomenilo preko 70.000 potnikov oziroma za 20% več kot v letu 2015. Tej številki lahko povemo sledeče : Luka Koper je prisotna povsod, kjer se odvijajo aktivnosti na področju križarjenj, sami ladjarji nam pa tudi potrjujejo, da smo izredna destinacija z enkratnimi produkti. Razpored prihoda ladij za 2016 si lahko pogledate na tem naslovu.

 

  1. Kdaj lahko pričakujemo gradnjo potniškega terminala v Kopru ?

Želimo si ga čim prej.

  1. V sezoni 2016 bodo Benetke dovolile ponovno vstop večjim potniškim ladjam, kaj bo to pomenilo za Koper.

Še boljši promet, saj se praktično vse križarke usmerjajo v Benetke.

 


 

MARKETING LUKE KOPER

  1. Kako ste zadovoljni z obiskom Pristaniškega dneva 2015

Zelo. Vsako leto imamo več obiskovalcev.

  1. Kako izbirate luške dneve, kjer se predstavljate na različnih trgih

Običajno je to prednovoletni čas. Luške dneve pa pripravljamo tako na tržiščih kot doma.

  1. Na sejmu Transport & Logistik v Münchnu ste predstavili Luko Koper ? Zanima me, če lahko na kratko napišete kako ste bili zadovoljni z obiskom.

To je največji sejem v Evropi, ki se odvija vsaki dve leti. Če te ni, kot logistični subjekt ne obstajaš. Mi ta sejem obiskujemo že desetletja in smo vedno bolj zadovoljni, saj je južna transportna pot v Evropo vedno bolj povpraševana.

  1. Ali v Luki Koper razmišljate kaj o UZP – kot alternativo ? Veliko ladjarjev je že začelo graditi LNG ladje.

Študija ideje, ki je bila izdelana znotraj projekta Costall East – Poseidon MED je pokazala, da luke Trst, Reka in Koper od leta 2030 pričakujejo različna povpraševanja po UZP, gre za okoli 20.000 ton letno.  UZP bi lahko koristili tako kot pogonsko gorivo za plovilo, kakor tudi za tovornjake in ostalo pristaniško mehanizacijo.

  1. Kako v Luki Koper gledate na okolje

Brez korektnega odnosa do okolja ni razvoja. Sicer pa vsi, ki v pristanišču delamo tudi tu živimo in želimo živeti v čistem okolju

Vir : Redakcija Cargo Cruise Magazin

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s