Jadrolinija lani pripeljala 11 milijonov potnikov

Potovanje z trajekti in katamarani do hrvaških otokov bo v tem letu še enostavnejše in hitrejše. Leto 2015 je bilo v mnogih pogledih posebno za Jadrolinijo, vse pomorščake, delavce in potnike. Dva meseca pred koncem leta 2015 so prvič v zgodovini podjetja dosegli rekordnih 10 milijonov potnikov. Skupni promet pa bo znašal okoli 11 milijonov potnikov. Potniki se po novem lahko vkrcajo na trajekt brez čakanja, da kupijo karto. To omogoča internetna prodaja kart, ki je v polnem delovanju. Prvi krat so stanovalci hrvaških otokov dobili svoje osebne izkaznice, in danes jih ima že več kot 100.000 otočanov, prednost prevoza z plovili, je bila dosežena na podlagi popolnoma novih osebnih dokumentov, piše Novi list.

Toda vse ni bilo v celoti pozitivno. To poletje smo izgubili obalno linijo Rijeka – Dubrovnik. Legendarna “Liburnija” je končala na odlagališču v Turčiji in s tem ugasnila večstoletno dragoceno tradicijo potovanja po Jadranu. Le upamo lahko, da je linija le začasno izgubljena in, da bo v prihodnjih letih, od Reke do skrajnega jugu Hrvaške poleti spet plula kakšna nova “Liburnija”.

Na nekaterih trajektih je bilo izredno veselje. Na trajektu “Kornati” je odplul tudi najmanjših potnik. Zgodilo se je 15. februarja v zgodnjih jutranjih urah na liniji Merag – Valbiska. Na krovu se je rodil Rene Lukša, njegovi starši si bodo za vedno spominjali ta datum.

Nenavadnih serij še ni konec, prvič v letu 2015 so na eni izmed svojih ladij predvajali film v kino predstavi. Film se imenuje “Modra kletka”, ki je dokumentarec o življenju mornarjev.

Prodaja kart On – line

V Jadroliniji so zahtevam potnikov čakali predolgo. To še posebej velja na začetku prodaje internet vstopnic za katere je bilo največ zanimanja tujih turistov, ki želijo vedeti vnaprej, kdaj se bodo lahko vkrcali na ladjo, na kateri koli liniji in se tako izognili čakanju v vrsti za vstopnice. Začetek spletna prodaja vstopnic se je začelo zelo počasi, vendar so v najbolj pomembnem obdobju leta, ko se je začela turistična sezona, omogočili nakup vstopnic preko interneta za vse linije na Jadranu. Cilj je bil zmanjšati čakalne vrste in agencij, zmanjšanje zastojev v pristaniščih in lažje in hitrejše vkrcanje potnikov in vozil. V februarju se je uvedel projekt “e-Jadrolinija” pod geslom “Jadrolinija prilagojena potnikom” tako so prvič v pomorskem prometu na Hrvaškem uvedli načelo podobnega potovanja kot ga poznamo na Hrvaških avtocestah ENC kartic, ki se uporabljajo za elektronsko cestninjenje. Otočani imajo na svojih otoških karticah dva načina plačevanje trajektov. Lahko plačajo zahtevano vsoto denarja ali odprejo predplačniški račun in se s kartico na ladjah Jadrolinije lahko vkrcajo brez nakupa vstopnic v agenciji. Vsi drugi potniki lahko uporabljajo kartico “Jadrolinija2Go”, kjer lahko vnaprej vplačajo sredstva za plačilo vozovnice pri vkrcanju na ladjo. Doslej so izdali več kot 5.000 kartic “Jadrolinija2Go” in celoten projekt “e-Jadrolinija” je bil nagrajen v decembru 2015 od strani HGK- Reške zbornice v kategoriji “Inovacija leta”. Vse to kaže, da je prišlo do najbolj pomembnega koraka k hitrejšem in enostavnejšem sistemu za nakup vstopnic, kot tudi, da se v prihodnjih letih še vedno splača prisluhniti željam uporabnikov in izboljšati sistem, da bo bolj privlačen in privabil še večje zanimanje potnikov.

Strateške smernice

Ta sistem je samo del dokumenta z naslovom “Strateške usmeritve in razvojne priložnosti Jadrolinije 2015 – 2027”, ki je bil sprejet v septembru 2015, da bi temeljito določil dolgoročno poslovno strategijo podjetja za naslednjih 12 let. Na kratek rok je najpomembnejši izziv, da se pripravijo na prihod konkurence, ki povezuje hrvaško celino in otoke, saj bo od 1. januarja 2017 veliko tujih ladjarskih družb, ki bi lahko konkurirale na mednarodnih razpisih za poti na Jadranu.

Strategija določa kako se zadži vseh 34 koncesijskih linij na Hrvaškem, ki jih ima trenutno Jadrolinija. In to je absolutno največji izziv v prihodnjih letih, ki jih je mogoče izpolniti, če se zavedaš tudi v ambiciozno obnovo voznega parka. V obdobju do 2027 naj bi največji hrvaški potniški ladijski prevoznik Jadrolinija investiral 281 milijonov evrov v nakup skupno 26 novih plovil, od katerih jih bo 23 povsem novih.

Hkrati je predviden tudi odpis 26 ladij. Flota ostaja temeljna sila Jadrolinije, ladij bo sčasoma manj, vendar njihova zmogljivost in udobja bodo višja.

Na tej točki je lahko na vseh 49 ladij, ki jih ima podjetje mogoče hkrati odpraviti okoli 28.000 potnikov in 3,924 vozil. Do leta 2027, naj bi takrat imela družba 44 ladij v floti, ki bi lahko hkrati odpravili 31,377 potnikov in 4.710 vozil.

To bo zmanjšalo sedanjo povprečno starost ladij na 25,4 let, in v roku 12 let, bi lahko starost zmanjšali na samo 15,9 let. Nekatera plovila bodo zagotovo šla skozi legendarno “Liburnija”, ki je v začetku aprila 2015 začela na njeni zadnji poti, od Malega Lošinja do turškega pristanišča Aliaga blizu Izmirja. Primerjava z “Liburnijo” se lahko zgodi kateremu koli plovilu v floti. To je najstarejša ladja “Tijat”, ki bo oktobra 2015 praznovala svojo 60. obletnico.

Če je “Liburnija” povezovala obalno linijo Reka – Dubrovnik, je “Tijat” še danes za prebivalce otoka v šibeniškem arhipelagu. Večino svojega življenja povezoval vzdolž črte, ki povezuje Šibenik, otok Zlarin, otok Prvić in Vodice. Domačini pravijo, da imajo na trajektu drugo dnevno sobo. Nekateri so “Tijatom” hodili v šolo, zdaj pa so v pokoju. Zato ni presenetljivo, da se jim je zdelo, da je treba organizirati rojstnodnevno zabavo za plovilo. Od začetne ideje so navdušenci postavili skupino “Tijat v srcu” na Facebook. To se je sedaj spremenilo v izjemen festival, Torej, 24. oktobra 2015 je skoraj tisoč prebivalcev, Zlarinjana, Lučana, Šepurinjana in Vodičana pozdravilo “Tijat” v vsakem pristanišču.

Vir : pomorac.net

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s