Leto katastrofe na ladjarskem trgu

Preteklo leto si bomo zapomnili kot enega izmed najslabšega na pomorskem trgu. O tem dovolj govorijo številke. BDI indeks je leto končal pri 478 točkah, le sedem toćk nad zgodovinsko najnižjo raven, ki je bila zabeležena 16. decembera. Lani je bilo večkrat “prebito” novo zgodovinsko dno. Pred tem letom, je BDI indeks bil najmanj vreden avgusta 1986. – 554 točk.

Lastniki plovil za prevoz suhih razsutih tovorov so imeli še posebej slabo leto. Po drugi strani pa je bilo nekaj zmagovalcev. To so bili tankerji, kar je presenetljivo, če upoštevamo padajoče cene nafte. Ladje za prevoz razsutega tovora bodo imeli še eno težko leto, se strinjajo analitiki.

Osnove povpraševanja so zelo šibke. Kitajsko gospodarstvo, ki je bilo glavno gonilo sektorja, raste pod pričakovanji. Le podjetja z zelo močnimi bilancami bodo preživela to nevihto, je povedal Reutersu Symeon Pariaros, glavni administrativni načelnik Euroseasa. Ta sektor je doživel negativen preobrat po izbruhu svetovne krize v letu 2008. BDI indeks je padel za 95 odstotkov v primerjavi z rekordnimi ravnih doseženih v letu 2008.

Fitch Ratings, je pred nekaj tednov spustil celoten sektor na “negativno” iz “stabilne” zaradi upočasnitve svetovne trgovine in upočasnitev gospodarske rasti v državah v razvoju. Nobenega dvoma ni, da makroekonomska situacija ne daje veliko razlogov za zaupanje v večji obseg svetovne trgovine v letu 2016, pravi Khalid Hashim, direktor Precoius Shippinga, enega največjih tajskih ladjarjev.

V naslednjih mesecih bodo na udaru predvsem mali lastniki plovil za prevoz razsutega tovora. Največ se bo poznalo na, ki v svoji floti nimajo tankerjev, ki lahko amortizirajo vsaj nekatere izgube.

Po podatkih Axia Capital Marketsa, kombinirana izguba dohodka trinajstih ladjarskih družb, ki kotirajo na NYSE je dosegla celo 3,36 milijard dolarjev, v prvih devetih mesecih leta 2015.

Nagrajenci leta pa so lastniki tankerjev. Tankersko tržišče je pridobilo iz dejstva, da se je Kitajska odločila za zgostitev strateške rezerve nafte. Povprečna plača za supertanker, ki nosi dva milijona sodčkov nafte na relaciji Perzijskega zaliv – Japonska je dosegla 110.000 dolarjev na dan. Za primerjavo je povprečni dnevni zaslužek Capesize plovil, ki prevažajo premog in železove rude padel na le 5.000 dolarjev na dan. To je manj od višine stroškov poslovanja za takšne ladje, ki so ocenjene na približno 8.000 dolarjev.

Vir : pomorac.net

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s