UZP v Severnem Jadranu kot alternativa

Ali je UZP možna alternativa tudi v severnem Jadranu?So se spraševali udeleženci seminarja z naslovom “Utekočinjen zemeljski plin v pristaniščih severnega Jadrana”, ki je potekal 9. decembra v Kopru. Seminar je organizirala Luka Koper kot del aktivnosti evropskega projekta Costa II East – Poseidon MED (program TEN-T). Namen dogodka je bil, da javnosti predstavijo razultate študije o pričakovanem povpraševanju po utekočinjenem zemeljskem plinu (LNG) v naši regiji. Direktiva 94/2014 o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva predvideva, da se v jedrnih pristaniščih EU vzpostavi vsa potrebna in infrastruktura, ki bo omogočala, da se lahko prevozna sredstva oskrbujejo tudi z alternativnimi energenti in torej ne le z nafto. Med takšne alternativne energente pa sodi tudi utekočinjen zemeljski plin.

EU že promovira preučevanje UZP zaradi nižjih emisij Sox v primerjavi s klasičnimi fosilnimi gorivi. UZP je lahko tudi potencialna rešitev za ladjarje tudi v Sredozemlju. Sredozemlje naj bi v prihodnje postalo območje kontroliranih emisij (ECA). ECA območje je mednarodna pomorska organizacija IMO uvedla z Marpol konvencijo že v Baltskem in Severnem morju ter ob obali Združenih držav Amerike in Kanade.

V pristaniščih Koper, Rijeka, Trst od leta 2030 pričakujejo zelo veliko povpraševanje po UPZ in sicer okoli 20.000 ton UZP letno, takšen scenarij je pokazala študija, ki so jo izdelali znotraj projekta Costa II East – Poseidon MED. UZP bi koristili kot pogonsko gorivo za plovila, tovornjake in ostalo pristaniško mehanizacijo.

Benetke pričakujejo bistveno večje povpraševanje po UZP, zato so že začeli preučevati možnost za postavitev namenskega skladišča v industrijskem delu pristanišča. Študija za reško pristanišče pa je potrdila, da Hrvaška načrtuje izgradnjo plinskega terminala na otoku Krk, za katerega se pričakuje, da se gradnja začne leta 2018. Ravno Krk naj bi odigral ključno vlogo za dobavo plina za potrebe regije v prihodnosti.

Na seminarju sta bila tudi Mario Croce in Marco Nardo, predstavnika Lloyd’s Register, ki sta udeležencem predstavila bogate izkušnje, ki sta jih pridobila pri sodelovanju v projektih za vzpostavitev UZP infrastrukture. Prvo sta omenila Kanado, ki je bogata s plinom, omenila sta tudi trajekt Viking Grace, ki od leta 2013 pluje na relaciji Turku – Stockholm in za gorivo uporablja UZP. Trenutno naj bi bilo na svetu le 65 plovil na UZP. Sistem UZP na plovilu mora biti kompatibilen z UZP sistemom polnjenja v pristanišču. Govorniki so opozorili na manjkajočo regulativo na področju varnostnih zahtev za vzpostavitev UZP infrastrukture v pristaniščih.

Vir : Luka Koper

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s