V Pulo bi lahko prispele potniške ladje, daljše od 300 metrov

Skoraj 150 milijonov evrov ocenjena vrednost izgradnje treh terminalov, pomolov in drugih pomožnih objektov in naprav za potniške ladje v pristanišču Pula na rtu Guc v nekdanjem vojaškem območju. V prvi fazi je planirana gradnja terminala, 400 metrov dolgega pomola, ki bi bil kot most povezan s kopnim, cena 90 milijonov evrov. Poudarki so bili iz študije izvedljivosti ter analize stroškov in koristi za gradnjo terminala za pomorski potniški promet. Dokument so skupaj pripravili italijanski VTP Engineering in Fakulteta za pomorstvo v Rijeki. Projekt je bil predstavljen v petek v prostorih Hrvaške gospodarske zbornice – Županska zbornica Pula. V študiji je predvideno, da se projekt financira s 50% nepovratnih sredstev iz EU, ter nato pa del države, občine in mestnega proračuna in posojil. Investicijski cikel se raztegne na 15 let.

Predstavnik Istrske županije Valerio Drandić je dejal, da upa, da je to napaka v izračunu naložbe saj je bila izračunana na podlagi italijanskih cen v gradbeništvu, ki so za 20 – 30 odstotkov višje od Hrvaških cen. Ekonomska analiza pa kaže, da je projekt stroškovno učinkovit, ne glede na visoke stroške gradnje medtem ko financiska kaže nekaj negativnosti.

Franco de Angeli iz beneškega podjetja V. T. P. Engineering je poudaril, da so v Evropi lani obrnili 40 milijard evrov v industriji križarjenja in, da dobiček vsako leto raste. Italija je v tem turističnem segmentu, v katerem na Apeninskem polotoku zaposluje več kot 100.000 ljudi, daleč pred ostalimi. Poudaril je, da se stalna rast prometa viša tudi na Jadran, kjer obstaja samo eno matično pristanišče za potniške ladje, pa še ta je v Benetkah. Povedal je tudi podatek, da se trenutno gradi 34 novih križark od katerih jih je 30 z dolžino več kot 300 metrov zato je potreba za sprejem takih ladij v Jadranskem morju velika.

Pula ni edina, ki se je vključila v načrtovanje gradnje terminala za potniške ladje. De Angeli omenja še Trst kateri poskušajo nekaj narediti, ampak dejansko nimajo dovolj prostora v pristanišču. Minus Kopra, če sploh lahko tako rečemo je močno trgovsko pristanišče, ki ima prednost pred drugimi dejavnostmi. Pula se nahaja na odlični lokaciji, še posebej zato, ker je odprta za Vzhodno Evropo na trgu, ki bo rasla le od turističnega križarjenja. Ima dobro infrastrukturo, kot so avtoceste in letališča in je tudi turistična atrakcija.

Vir informacije : pomorac.net , Foto: Neven Lazarević

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s