APM Terminals Moin stavi na hitro pokvarljivi tovor

Nizozemski operater kontejnerskega terminala APM Terminals načrtuje, da bo svoj terminal v pristanišču Limón-Moin, ki se nahaja v Kostariki dodal v regionalno vozlišče za hitro pokvarljivi tovor v hladilnih posodah (reefers).

APM Terminals Moin bo dodelil 60 – 70% terminala za skladiščenje zmogljivosti za ravnanje z frigo – hladilniki v katerih se prevaža sveže sadje, (kot so ananas in banane). Sedaj se ta tovor prevaža na izvoznih trgih Kostarike, to pa je Severna Amerika in Evropa.

Kostarika je trenutno največja svetovna izvoznica ananasa in tretji največji izvoznik banan. Sladkor, kava in govedina so tudi glavni izvozni izdelki. Velik del izvoza so tudi mesni in kmetijski izdelki z nadzorovano temperaturo. Te izdelki se vedno bolj selijo na kontejnerske ladje, ki imajo možnost prevoza frigo – hladilnikov.

Kostarikina luka Limón-Moin se je uvrstila na 13. mesto v Latinski Ameriki, in na 4. mesto v Srednji Ameriki. V Srednji Ameriki so v letu 2014 pretovorili 1,09 milijona TEU. V naslednjih 15 letih se bodo kontejnerske frigo pošiljke iz Kostarike predvidoma podvojile od ocenjenih 300.000 TEU do 600.000 TEU.

Poslovodni direktor APM Terminals Costa Rica je povedal “Napredna tehnologija APM Terminals Moin naslednje generacije žerjavov bodo izboljšale varnost, kot tudi učinkovitost in izboljšali okoljsko uspešnost za ravnanje teh ladij in pritegniti več podjetij v Kostariško pristanišče in naprej po vsej državi.

APM Terminals Moin je pred kratkim sklenila pogodbo za dobavo šestih STS žerjavov na električni pogon in 29 portalnih žerjavov (eRTGs) na električni pogon, ki imajo kolesa, da pretovorijo za 1,3 milijona TEU, globoka voda kontejnerskega terminala je eden izmed najbolj naprednih del v Latinski Ameriki, prva faza pa naj bi bila dokončana v letu 2018.

Po zaključku končne faze projekta, bo objekt pokrival površino 80 hektarjev, s 1500 metrov pomola, 5 ležišč, 2,2 km valobrana in kanal za dostopa globok 18 metrov, ki služi kot ladijsko vozlišče za Karibe in Srednjo Ameriko.

Odprtje razširjenega Panamskega kanala v letu 2016 bo v bistvu potrojil velikost kontejnerskih ladij, za 12.500 TEU zmogljivosti, ki je sedanji objekti v pristanišču Limon ne morejo obvladovati. Sedanje pristanišče, z globino 9 metrov, je omejeno na plovila 2.500 TEU zmogljivosti. Novejša plovila po naročilu za latinskoameriške trgovanje vključujejo pet 10.500 TEU plovila za nemškega ladjarja Hapag-Lloyd, vsaka bo opremljena za prevoz 2.100 hladilnih zabojnikov (4.200 TEU).

Vir informacije : worldmaritimenews.com

Leave a comment