Barža P-MAK je največja slovenska ladja

Koprsko podjetje Ocean Koper je ponosen lastnik, te 91 metrov dolge in 27 metrov široke ladje, ki je vpisana v register plovil. Nosilnost barže je 10.000 ton in bo največja barža, ki jih imajo v lasti podjetja s sedežem v Jadranu. Barža bo tudi ena izmed večjih v Sredozemlju. Ker pa Slovenija nima posebnega vpisnika za barže, so baržo vpisali kar pod ladijski register plovil. V Rotterdamu naj bi jo prevzeli in jo takoj odvlekli na prvo delovno nalogo v Maroko. Podjetje Ocean Koper je v lasti tržaškega Oceana in se ukvarjajo predvsem z vleko velikih tovorov. Gre za tovor, ki je pretežek za prevoze na ladjah. Takšne tovore naložijo na plotone ali barže, ki nimajo lastnega motorja zato jih mora po morju vleči vlačilec (pilot). Lani so v podjetju Ocean Koper sodelovali pri projektu dviga nasedle potniške ladje Costa Concordia. Med italijanskimi ladjedelnicami in otokom Giglio so po morju prevažali potrebno opremo. Trenutno so pogosto zaposleni s prevozi delov potniških ladij za italijanske ladjedelnice Fincantieri.

“Z vpisom barže P-MAK bo v slovenskem ladijskem vpisniku 13 vpisov plovil. Med prave ladje lahko štejemo le tri plovila. Te so manjši potniški ladji Portorož in Laho ter jahta Adriatic Star. Ostali večji del flote pa sestavljajo plovila, barži P4 in P9, plavajoča delovna bagra Martin Krpan (v pokoju) in Ankaran, ter pet vlačilcev Adrie Tow (Maks, Sirius, Wotan, Neptun in Zeus).

Direktor podjetja Ocean Koper in kapitan dolge plovbe Radko Malačič pravi, da so se za nakup nove barže odločili zaradi tega, ker sta obe manjši barži postajali premajhni. Sčasoma bomo eno od manjših prodali. V floti pa imajo tri vlačilce in dve manjši barži, ki sta dolgi 65 in 75 metrov. Baržo P-MAK je zgradil nizozemski Damen v svoji ladjedelnici na Kitajskem, sodi pa med barže, ki imajo vgrajen tudi balastni sistem, tako da lahko pri natovarjanju tovora plovnost regulirajo tudi z balastnimi vodami. V Jadranu nove barže še ne bo videti tako kmalu, saj jo je v najem vzelo italijansko podjetje Fagioli, s katerim Ocean Koper tesno sodeluje. P-Mak bo v maroškem pristanišču Jorf Lasfar selila pristaniški dvigali med dvema terminaloma.

Podjetje se je pred nedavnim pridružilo Združenju ladjarjev Slovenije, saj v podjetju menijo, da se povezani ladjarji laže pogovarjajo z državnimi organi. “A ne moremo se šteti med ladjarje v pravem pomenu besede, saj nimamo pravih ladij,” še pravi Malačič. Na sedežu podjetja v Kopru so trije zaposleni, posadke za delo na plovilih pa najemajo, ob polni zaposlenosti potrebujejo približno 36 pomorščakov.

Vir info : www.primorske.si , FOTO :  Dokumentacija Ocean Koper

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s